У Кропивницькому готуються до завершення ще одного масштабного інфраструктурного проекту
Сергій Полулях, «Україна-Центр», фото автора
Якщо все складеться благополучно, то вже в цьому році місто закінчить реалізацію ще одного великого інфраструктурного проекту - наскрізну магістраль вулицею Кропивницького, яка йде від телецентру і виходить на Полтавську.
Дуже доречно знайшлися гроші. Уряд з Фонду регіонального розвитку майже вчасно «підігнав» 28 мільйонів гривень. Залишилося мобілізувати всі сили, щоб встигнути їх освоїти, незважаючи на наближення несприятливих погодних умов. Після закінчення дорожніх робіт міський і транзитний транспорт зможе швидко проїжджати містом, не заїжджаючи в центральну частину. Цей проект, що називається, «з бородою», але на фінішну пряму вийшли тільки зараз, за наполяганням мера Андрія Райковича. Можна сказати, що проект був частково готовий ще за часів Союзу, за винятком однієї-двох ділянок, де не встигли знести приватний сектор і за рахунок цього розширити проїжджу частину вулиці.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ
- У Кропивницькому відкрили арку (ФОТО)
- У Кропивницькому готуються завершити ремонт «Полтавського» мосту (ФОТО)
Ми проїхали вулицею Кропивницького і пройшлися одним з цих вузьких місць. До поліклініки №3 їхати широкою дорогою в бік Полтавської одне задоволення, але відразу за нею вулиця звужується і одночасно різко йде вниз. Ширина всієї вулиці, не говоримо проїжджої частини, іноді становить трохи більше п'яти метрів - це від стіни до стіни будинків. Вузько для забезпечення навіть двосмугового руху. Більш того, на деяких ділянках не залишається місця навіть для тротуару уздовж проїжджої частини. З лівого боку робочі споруджують підпірну стіну, щоб виключити сповзання ґрунту, а вздовж усього відрізка встановлюють бордюри, щоб прокласти тротуари хоча б там, де це можливо.
Сам мер прокоментував ситуацію так: «…продовжуються роботи на складній ділянці дорожнього покриття по вулиці Кропивницького в районі третьої поліклініки. Це також потрібний місту інфраструктурний проект. Він буде введений в експлуатацію до кінця жовтня, але ця дорога потрібна, щоб громадський транспорт – автобуси, тролейбуси – поїхали не в об’їзд по Шевченка, а напряму до автовокзалу, лікарні швидкої допомоги й так далі».
Все, як то кажуть, ясно і зрозуміло, але чи можна вважати повноцінною трасу, яка в одному місці з чотирьохсмугової перетворюється на двосмугову, з одночасним спуском у балку? Звичайно, це не прорахунок нинішніх будівельників, це «важка спадщина». Коли цю дорогу розширювали, під знесення пішло чимало будинків приватного сектора, власники яких отримали квартири в інших частинах міста, а на цій ділянці - не встигли. Союз наказав довго жити, а у правонаступників до завершення проекту не дійшли руки. З роками ситуація тільки ускладнилася, більш того, вулиця стала ще вужчою за рахунок деяких підприємливих господарів, які винесли за червону лінію, тобто фактично на проїжджу частину, свої гаражі, прибудови або паркани. З власниками явно незаконних прибудов зустрітися не вдалося. Сусіди кажуть, що про це нічого не знають, «напевно, їм дозволили», але побоюються, що з проведенням ремонту дорожнього покриття транспортний потік стане таким інтенсивним, що неможливо буде перейти дорогу і навіть вийти з двору. Це просто-напросто небезпечно, тому люди хочуть бачити тут односторонній рух і обмеження швидкості за допомогою «лежачих поліцейських».
Люди кажуть, що в 1977 році купували свої будинки «під знесення», але залишилися в програші. Будинки не знесли і квартири не отримали, а зараз всі двори населені досить щільно - в них проживають по кілька сімей. Складність для жителів полягає ще й у тому, що вихід з деяких дворів - якраз на проїжджу частину. До того ж тут, як у найнижчому місці вулиці, вся дощова або тала вода може накопичуватися і потім йти в балку просто через двори. Люди переживають, що не бачать будівництва потужної зливової каналізації, через яку вода йшла б у провулок, який веде в глибину Великої Балки, він так і називається - Спускний.
Людей не тільки можна, а й необхідно зрозуміти, і з часом питання таки доведеться вирішувати так, як це було заплановано спочатку. Тобто зі знесенням будинків і розширенням проїжджої частини до необхідних значень. На запитання про такий розвиток подій люди говорять так: «Звичайно, переїхали б, а куди діватися? Але хто це буде робити, адже у мене в будинку живе три сім'ї, тому нам треба три квартири, а в тому дворі - сім сімей».
Можна було б подумати про шляхопровід, перекинутий над цим пляшковим горлечком, але навряд чи це буде дешевше будівництва одного будинку для місцевих переселенців. Втім, наскільки нам відомо, поки що жоден з цих проектів не розглядається, і найвужчою ділянкою вулиці Кропивницького все ж буде організований двосмуговий рух з обмеженням швидкості і можливою забороною проїзду вантажного транспорту.